Довідка
про роботу Школи педагогічного перезавантаження та
реалізацію d її рамках проєкту «Лабораторія створення
навчального відео»
у РЦ ПТО №1 м. Кременчука (2024)
У січні 2024 року РЦ ПТО №1 м. Кременчука успішно
завершив проєкт «Лабораторія створення навчального відео», який реалізовувався
з 30 січня по 23 грудня 2024 року у рамках роботи ШПП. Метою проєкту було
підвищення цифрової компетентності педагогічних працівників, розвиток
креативних підходів до навчання та популяризація професійно-технічної освіти
через створення якісного візуального контенту.
Основні
етапи реалізації проєкту:
1. Теоретико-практичний етап (січень – червень 2024 року)
Педагогічні працівники ознайомилися з теоретичними
основами створення навчального відео: від написання сценаріїв до монтажу.
Проведено серію майстерків з використання сучасних
інструментів відеообробки.
Учасники створили перші пробні роботи, які стали основою
для подальших креативних ініціатив.
2. Завершальний етап: креативний марафон (вересень–грудень
2024 року)
Організовано та проведено 9 здибанок педагогів у формі пітч-сесій
окремо з кожною методичною комісією РЦ ПТО №1. На зустрічах обговорювалися концепції
промороликів, висувалися інноваційні ідеї, формувалися команди для
реалізації.
Кожна комісія розробила унікальний проморолик, що
поєднував популяризацію професій, презентацію досягнень закладу та творчий
підхід.
Переваги
проєкту та досягнення:
100% залучених методичних комісій — усі 9 комісій РЦ ПТО
№1 взяли активну участь у проєкті, незважаючи на високе навчальне
навантаження.
Просування в соцмережах:
щоденне онлайн-голосування за ролик у соцмережах, ролик МК
загальноосвітніх предметів (голова — Козловська Наталія) досяг 6 000 переглядів
за 2 тижні, ставши найпопулярнішим серед глядачів, проєкт МК Курочки Світлани
отримав найбільшу кількість «уподобайок», що підкреслило його емоційний вплив
на аудиторію.
Конкурсний фінал. Гран-прі присуджено методичній комісії
природничо-математичних предметів (голова — Безклинська Катерина) за
професійний підхід, технічну складність та яскраву презентацію
спеціальностей. Призи глядацьких
симпатій отримали два проєкти, які визначилися за результатами онлайн-голосування. Номінації для всіх учасників.
Вплив
проєкту:
·
Просування
РЦ ПТО №1 м.Кременчука: ролики стали потужним інструментом промоції,
зацікавивши сотні школярів та їхніх батьків.
·
Розвиток
педагогів: учасники проєкту отримали практичні навички роботи з сучасними
медіаінструментами, що сприятиме оновленню навчального процесу.
·
Імідж
закладу: активна присутність у соцмережах підвищила впізнаваність РЦ ПТО №1 м.
Кременчука на регіональному рівні.
Проєкт «Лабораторія створення навчального відео» довів ефективність командної роботи та креативних підходів у сучасній освіті. Досвід, отриманий під час його реалізації, буде використано для подальших ініціатив, спрямованих на цифровізацію навчання та просування професійно-технічної освіти.
Проєкт
«Лабораторія
створення навчального відео»
1. Актуальність тематики проєкту.
У нових умовах організації освітнього процесу педагог ЗП(ПТ)О покликаний експериментувати: здійснювати творчий пошук оригінальних, нестандартних підходів до вирішення різноманітних педагогічних завдань. Продуктом творчого пошуку можуть бути інформаційно-комунікаційні технології, зокрема створення відеороликів, скрінкастів тощо.
Інформатизованіть сучасних учнів вимагає йти в ногу з часом, адже застарілі методи вже не є такими дієвими та ефективними. Здобувачі освіти все менше користуються бібліотеками, книжками, довідниками. Це нове покоління, наразі дітей ХХІ століття називають покоління АЛЬФА, педагоги покликані готувати їх до життя в новому суспільстві, яке вимагає саме такої сучасної особистості, готової жити в новому інформаційному світі. Тож, як не складно викладачу освоювати нові інформаційно-комунікаційні технології, слід йти в ногу з часом, щоб бути педагогом успішним, компетентним, обізнаним в нових технологіях і направляти їх на корисне використання - навчання учнів свого предмета. А для цього потрібно створити в мережі Інтернет таке середовище, яке б з одного боку цікавило учнів, а з іншого було навчальним, направляло діяльність дитини на навчання. Саме таким середовищем і може бути поширені в соціальних мережах відео, ролики, скрінкасти тощо.
У нових умовах інформаційного суспільства педагог змушений освоювати нові телекомунікаційні технології, за допомогою яких він професійно і особисто вливається в інформаційний простір. «Присутність» в мережі Інтернет, наявність у нього особистих освітніх інтернет-ресурсів вже само по собі є свідченням його інноваційної діяльності, оскільки створення відео, роликів, скрінкастів - явище в педагогічному середовищі досить поширене та нове; за допомогою цих ресурсів викладач/ майстер виробничого навчання може представити результати своєї діяльності широкому колу людей, а значить, він володіє сміливістю, впевненістю у власній професійній компетентності - якостями, дуже важливими для творчого педагога; створення такого контенту передбачає наявність оригінальних розробок, інноваційний досвід, готовність поділитися з колегами (на більшості великих освітніх ресурсів існує досить сувора модерація, що не дозволяє розміщувати на них відверто слабкі розробки або явний плагіат); поповнення, оновлення, розвиток власних ресурсів, звичайно, це вимагає значних витрат часу і сил, а отже, педагог, який має напрацювання у вигляді відеоробіт - ентузіаст своєї справи, що також характерно для творчо працюючого викладача, майстра виробничого навчання.
ПРОЄКТ «Лабораторія створення навчального відео» є однією з форм навчально-методичної роботи з педагогічними працівниками РЦ ПТО №1 м.Кременчука, підвищення їх кваліфікації та педагогічної майстерності й реалізовується в рамках роботи ШКОЛИ ПЕДАГОГІЧНОГО ПЕРЕЗАВАНТАЖЕННЯ.
ПРОЄКТ об’єднує педагогічних працівників закладу освіти з високою творчою активністю, прагненням свого професійного зростання, бажанням популяризувати власний досвід серед освітянської спільноти, підносити престижність закладу освіти.
Цільова група: керівні та педагогічні працівники РЦ ПТО №1 м.Кременчука.
Учасником ПРОЄКТУ може бути кожен педагогічний працівник закладу, не залежно від посади чи досвіду роботи, хто прагне удосконалювати свій розвиток, популяризувати власний досвід.
2. Мета, завдання і принципи діяльності ПРОЄКТУ
ПРОЄКТ реалізовується з метою створення педагогічними працівниками власних відеоуроків, роликів, скрінкастів тощо, підвищення педагогічної майстерності та вдосконалення фахового рівня викладачів та майстрів виробничого навчання закладу, узагальнення, презентації та поширення їх передового педагогічного досвіду з урахуванням різних аспектів професійної діяльності; формування цифрової та професійної компетентності керівних та педагогічних кадрів.
Основні
завдання ПРОЄКТУ:
- Ø апробація та впровадження творчого експерименту щодо створення різних видів відеоробіт ;
- формування навичок щодо зйомки, монтажу, редагування, публікації, поширення відеоробіт педагога;
- Ø розвиток
навичок роботи із сучасними програмними засобами призначеними для монтажу відео,
уміння культури оформлення й грамотного структурування інформації;
- Ø створення
бази навчальних відео, які можна використовувати в освітньому процесі.
- Ø узагальнення
і демонстрація освітній спільноті власних педагогічних здобутків;
- Ø сприяння
формуванню індивідуального стилю творчої діяльності адміністрації, викладачів
та майстрів виробничого навчання;
- Ø розвиток
установки до професійного самовдосконалення педагогічних працівників;
- Ø популяризація
закладу освіти, піднесення його престижності, іміджу.
Навчальні
заняття за планом реалізації ПРОЄКТУ проходять у
формі майстер-класів, тренінгів і самостійної роботи
Прогнозовані
результати реалізації ПРОЄКТУ:
- Ø Знання:
вимоги до зйомки, монтажу, редагування, публікації і поширення відео; технології
створення віеоробіт;
- Ø Уміння
(навички): створювати освітні відео;
- Ø Продукт:
база навчаних відео педагогічних працівників
- ØУстановки
до: інноваційності; творчості; креативності;
професійного самовдосконалення.
Основними
принципами діяльності ПРОЄКТУ є:
практичне
навчання;
взаємна
повага, довіра і розуміння;
творча співпраця;
особиста відповідальність.
Ініціаторки - директор Крутько Валентина, методист Корчукова Маргарита
Спікер - Іванов Іван, засновник Центру нової освіти; автор і розробник платформи «УМІТИ»; тренер з інформаційних технологій; веб-розробник; педагогічний дизайнер
Тема зустрічі: Інструменти штучного інтелекту в професійно-технічній освіті
Мета проєкту: розвиток цифрової компетентності викладачів і майтсрів виробничого навчання.
До фінальної зустрічі долучилося 52 педагогічних працівники.
Неймовірний захід відбувся 01.12.2023 у РЦ ПТО №1 м.Кременчука – онлайн-зустріч з засновником Центру нової освіти; автором і розробником платформи «УМІТИ»; тренером з інформаційних технологій; веб-розробником; педагогічним дизайнером Іваном Івановим. Уперше пан Іван упровадив формат короткої зустрічі саме з педагогічними працівниками нашого закладу. До події, яка тривала одну годину, долучилися проактивні, мотивовані, націлені на результат викладачі, майстри виробничого навчання, адміністрація – усього 51 чоловік. Тренер підготував корисний практичний матеріал «Інструменти штучного інтелекту в професійно-технічній освіті». Ми щиро вдячні пану Івану за цікаві знахідки, креативні ідеї щодо створення ефективного освітнього середовища. А проєкт щодо розвитку цифрової компетентності педагогічних працівників, ініційований директоркою РЦ ПТО №1 м.Кременчука Валентиною Крутько, продовжує реалізовуватися в різних форматах.
ПРОЄКТ «Блог/сайт як засіб формування іміджу сучасних педагогів» є однією з форм навчально-методичної роботи з педагогічними працівниками РЦ ПТО №1 м.Кременчука, підвищення їх кваліфікації та педагогічної майстерності й реалізовується в рамках роботи ШКОЛИ ПЕДАГОГІЧНОГО ПЕРЕЗАВАНТАЖЕННЯ.
ПРОЄКТ об’єднує педагогічних працівників закладу освіти з високою творчою активністю, прагненням свого професійного зростання, бажанням популяризувати власний досвід серед освітянської спільноти, підносити престижність закладу освіти.
Цільова група: керівні та педагогічні працівники РЦ ПТО №1 м.Кременчука.
ПРОЄКТ реалізовується з метою створення педагогічними працівниками власних сайтів/блогів, підвищення педагогічної майстерності та вдосконалення фахового рівня викладачів та майстрів виробничого навчання закладу, узагальнення, презентації та поширення їх передового педагогічного досвіду з урахуванням різних аспектів професійної діяльності; формування цифрової та професійної компетентності керівних та педагогічних кадрів щодо створення та використання персональних освітніх веб-ресурсів (сайтів/блогів).
Основні завдання ПРОЄКТУ:
- апробація та впровадження творчого експерименту щодо створення сайтів/блогів педагогічними працівниками;
- формування навичок щодо використання, класифікації та створення персональних освітніх веб-ресурсів, зокрема навчального сайту/ блогу педагога;
- розвиток навичок роботи із сучасними програмними засобами призначеними для розробки веб-сторінок, уміння культури оформлення сайтів й грамотного структурування інформації
- узагальнення і демонстрація освітній спільноті власних педагогічних здобутків;
- сприяння формуванню індивідуального стилю творчої діяльності адміністрації, викладачів та майстрів виробничого навчання;
- розвиток установки до професійного самовдосконалення педагогічних працівників;
- популяризація закладу освіти, піднесення його престижності, іміджу.
Прогнозовані результати реалізації ПРОЄКТУ:
Знання: вимоги до створення персональних веб-ресурсів; технології створення персональних веб-ресурсів;
Уміння (навички): створювати персональні освітні веб-ресурси;
Продукт: сайти/блоги педагогічних працівників
Установки до: інноваційності; творчості; креативності; професійного самовдосконалення.
Немає коментарів:
Дописати коментар